Annons:
Etikett62-off-topic
Läst 3934 ggr
Fidelina
12/6/09, 9:09 PM

Dra ett kort!

Jag hittade en rolig länk på alternativbehandlingar:

http://www.hexis.se/drakort.htm

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Fidelina
3/13/10, 9:39 PM
#2

"Rättvisan tyder på att rättvisa skall skipas, upprättelse är på väg, goda handlingar för gott med sig, elaka handlingar för med sig negativa resultat, allt enligt karmans lag. Rättvisan bryr sig inte om inblandade känslor och åsikter utan kan vara ett mycket kallt kort. Kortet handlar ofta om överenskommelser och beslut ifrån myndigheter. Balans och harmoni medför detta kort."

Precis vad jag behövde just nu.

Hoppfull
3/16/10, 3:13 PM
#3

"Måttfullheten I detta kort skapas balansen och stabiliteten efter en jobbig tid med många förändringar. Lugnet efter stormen, man finner harmonin i tillvaron och mår bra psykiskt och fysiskt. Detta kort symboliserar den gyllene medel vägen, man har lärt sig innebörden av ordet lagom, inte för mycket och inte för lite. Det står också för andlig upplysning, bra kontakt med guide, man lyssnar på sin inre röst. I en kärleks relation står detta för en stark kärleks relation där man känner att man hittat sin tvillingsjäl eller den rätta mannen i sitt liv. Två blir ett."

Ett bra kort men jag blir smått konfunderad över den könsriktade formuleringen i slutet Obestämd

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Fidelina
3/16/10, 4:39 PM
#4

Ja, ibland är det lite lustigt formulerat, eller att vissa ord fattas. Men andemeningen är ju ganska slående eller hur?

:-D

Hoppfull
3/31/10, 4:47 PM
#5

Tre bägare visar på ett glatt umgänge, tre personer på kortet firar och har trevligt tillsammans. Kortet kan visa på en tillökning i relationen som barn eller djur, kanske man flyttar ihop. Kortet visar även på att man har kommit över problem och kan ni slappna av och fira tillsammas med några goda vänner.

LÅter som ett ganska bra kort nu till påsk Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Fidelina
3/31/10, 7:23 PM
#6

Och det här stämmer ju ganska bra med hur jag själv har känt sista veckorna:

"Nio svärd: Katastroftänkande där du förväntar dig att det västa skall hända vilket leder till oro, ångest och sömnlösa nätter. Det här kortet visar på att du plågar dig själv genom ditt eget sätt att tänka och förvänta dig det allra värsta. Var nu snäll emot dig själv och försök att se på situationen logiskt, gör du saken värre än vad den egentligen är? Är det verkligen troligt att allt kommer att gå åt skogen? Varför gå händelserna i förskott? Dags att slappna av och försöka tänka på annat en stund, du är på väg åt fel håll som läget är nu."

Annons:
Hoppfull
3/31/10, 8:48 PM
#7

Så bra kort du fick! Var snäll mot dig själv nu! Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Fidelina
3/31/10, 10:00 PM
#8

Ja, jag behövde nog läsa det där flera gånger. Och jag ska försöka att ta hand om mig lite bättre. Tack för dina rader!

Även du har ju fått ett bra kort!

Hoppfull
3/31/10, 11:04 PM
#9

Jaa det fick jag! Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Farwuq
6/18/11, 8:23 AM
#10

De Älskande
Kärleksparet står för en tvåsamhet, det kan vara i en kärleksrelation, syskonskap, arbetskamrater och så vidare. Här finns kärleken och en stark relation med mycket kärlek. En kärlek som är ren, djup och respektfull. Kärleksparet står också för val och beslut i en relation, det kan visa på att man knyter starkare band men kan också visa på separation beroende på vilka kort som ligger runt omkring. Kortet symboliserar också passion, att ha sex eller väldigt starka attraktionskrafter.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: