Annons:
Etikett63-övrigt
Läst 3460 ggr
Fidelina
2010-09-20 13:44

Var är ni?

Var är ni, allesammans? Sover ni?

Annons:
Danielssonsgarden
2010-09-21 22:34
#1

Här är jag :)

Hinner inte riktigt med att sitta vid datorn så mycket just nu, har varit så mycket de senaste veckorna. Men jag ska försöka kika in här oftare :)

Hoppfull
2010-09-22 13:04
#2

Har tröttnat på ifokus… har inget med den här sajten att göra utan mest allmänt. Så jag kikar bara in någon gång emellanåt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Fidelina
2010-09-22 19:53
#3

Är det läge att lägga ner Alternativfamiljen på iFokus?

Hoppfull
2010-09-22 21:33
#4

Det tycker förstås inte jag, jag tror att den behövs men det måste ju du avgöra som är den som drar hela lasset. Jag har varit här på iFokus sedan 2007 så jag är ganska mätt på forumlivet helt enkelt. Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Fidelina
2010-09-24 19:25
#5

Förutsättningen för att sajten ska kunna leva och överleva är att det finns någon aktivitet på den. Tyvärr har jag inte orken att dra hela lasset själv och eftersom de flesta medlemmarna tyvärr är passiva tror jag att vi verkligen bör fundera på om detta forum bör läggas ner.

Tack Hoppfull! Jag har uppskattat ditt engagemang!

Hoppfull
2010-09-27 15:45
#6

Vore jättetråkigt om sajten lades ner tycker jag! Och jag är förvånad över det svala engagemanget, så otroligt många som vi är som lever i alternativa familjekonstellationer så tycker man ju att det skulle finnas ett påtagligt behov av ett diskussionsforum!

Tycker att du gör ett bra jobb och som sagt så vore det trist. Men jag förstår tillfullo din syn på saken med.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
asvensso
2010-09-27 17:15
#7

Det ar for mycket monopol pa kanslor och tolkning av erfarenheter har. Brukade lasa med behallning tills nagon talade om for mig att jag inte hade nagon erfarenhet av fragan som diskuterades och att det var bast att jag inte gjorde nagra inlagg om jag minns ratt.

Innan jarn-ganget ar mer valkomnande till andra asikter och tolkningar sa kan det nog bli tomt har i fortsattningen ocksa. Katter iFokus genomgick samma problem nyligen. Nykomlingar kande sig inte valkomna eftersom det fanns ett etablerat gang med starka asikter. Folk blev nedskjutna helt enkelt. Till slut efterfragade sajtvarden feedbackoch da lossnade det. Mycket trevligare nu. Kanske nagot att prova.

Fidelina
2010-09-28 22:46
#8

# 7 Än så länge är jag Sajtvärd och så länge jag är det har jag också ansvaret om att svara på sådana här inlägg. asvensso skrev:

"Det ar for mycket monopol pa kanslor och tolkning av erfarenheter har. Brukade lasa med behallning tills nagon talade om for mig att jag inte hade nagon erfarenhet av fragan som diskuterades och att det var bast att jag inte gjorde nagra inlagg om jag minns ratt."

Det är inte ok att skriva såsom du har gjort i varken tidigare eller detta senaste inlägg.

Även på katter iFokus har du bl a uttryckt att du vill kunna uttrycka dig utan att få "forum-smocka". Du har där också skrivit: "tonen ar besser-wisser bossig har inne ibland. Det forevigar tyvarr myten om att kattagare mest ar sura karringar…" "Om inget forandras sa kommer jarnganget vara kvar som pirayor i vattnet, vantande pa nasta newbie som kommer med ett inlagg. De gamla medlemmarna kommer att troppa av." 

Har du aldrig funderat på om det är din egen attityd som orsakar det bemötande du får? Du själv "slår ju vilt kring dig" utan att reflektera över att det inte är så bra att kasta sten när man själv sitter i glashus!

Istället för att sprida otrevligheter föreslår jag att du antingen ber om offentlig ursäkt på vår sajt - eller frivilligt lämnar forumet. Skulle dessa otrevligheter fortsätta, kommer jag som Sajtvärd istället att belägga dig med besöksförbud. Detta för att de övriga medlemmarna ska våga uttrycka sig utan risk för otrevliga påhopp.

Vänligen skärp till tonen - eller lämna forumet.

Danielssonsgarden
2010-09-29 16:05
#9

Det vore jättetråkigt om sajten las ned men jag förstår också om du, Fidelina, inte orkar hålla det igång.
Jag kan nog bättra mig på att börja skriva lite. Måste nog gå igenom alla "undersidor" lite mera så kanske jag har nåt mer att komma med :)

Vi lever ju inte i nån alternativ "familj" så att säga. Anledningen till att jag gick med här var för att vi vill bli kontaktfamilj, väntar fortfarande på att ett "passande" barn ska dyka upp.

Upp till toppen
Annons: